Sunday, December 9, 2012

Nya tag

Nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen..Började jobba heltid igen och har haft upp med att hinna med mina vanliga vardagsbestyr tyvärr. Nu har jag dock bett om att få vara arbetsbefriad på fredagar, så att jag har tid till mina musikprojekt.

I fredags satt jag i studion i 11 timmar i sträck..Spräckte ett stort blodkärl i ögat (skitläskigt) på grund av detta tror jag. Som tur är ser man det bara när jag spärrar upp ögonen, vilket jag ska försöka undvika tills det har försvunnit :P

Creepy!


Jag är sjukt beroende av TV-serier. Det är nästan som ett missbruk. Filmer ser jag inte på så mycket längre, eftersom jag får lite separationsångest när de slutar redan efter typ 2 timmar. TV-serier har dock blivit lite som en typ av verklighetsflykt. Något bra har jag fått ut genom att plöja igenom alla serier. Jag lyssnar väldigt mycket på musiken i bakgrunden och tänker på hur den påverkar stämningen i serierna. Detta ger mig ofta inspiration till att skapa musik som jag skulle vilja ha i bakgrunden i serierna. Det var då jag skapade detta. Jag går in i ett transliknande tillstånd där tid och rum försvinner totalt. Jag glömmer att äta, dricka etc. och sitter bara helt i min egen värld tills låten är färdig. Även om det innebär spräckta blodkärl i ögonen :P

Denna låten är tänkt till ungdomsserier. Hoppas ni gillar den! :)

No comments:

Post a Comment